fredag 28 oktober 2011

Torsdag, går över till fredag

Nu har klockan passerat midnatt för ca 47 minuter sedan. Övrig familj ligger och sover en välförtjänt sömn. Även hunden sover, hon tänker säkert att så länge husse har vakten så kan jag sova djupt. Jag får den känslan ibland, då hon sover nedanför mina fötter.

Under torsdagen har jag bland annat fått akupunktur, för mina ryggbesvär. Ryggen har bråkat väldigt mycket i år. Nästan mer än annars. Är därför glad att läkarna kommit fram till samma slutsats som mig, att något måste göras åt ryggen. Det går inte längre att enbart skriva ut värktabletter. Så jag ser fram emot någon sorts behandling, som ska ta bort värken.

Svär ve och förbanelse över Swedbanks Internetbank. Att de har så dålig säkerhet, så banken rasar samman troligtvis pågrund av att alla är inne och betalar sina räkningar. Men vi som inte kommer in, får inte iväg räkningarna. Väldigt dåligt att en så stor bank inte ska kunna tillhandahålla den kapacitet som behövs, kopplat till rätt sorts säkerhet.

Igår torsdag fick jag schemat för mitt helgjobb som bussförare. Skönt att kombinera konsultjobb med att köra buss. Två helt skilda världar. Funderar ibland på hur resenärerna kan förnedra både sig själva och de som jobbar i serviceyrken. De har ju ingen aning om vem det egentligen är som de möter. På helgerna har jag märkt att det sitter människor med väldigt höga utbildningar och titlar som kör buss. Många akademiker och egna företagare kör buss på helgerna. Bra att det finns den möjligheten att spä ut kassan och samtidigt få lite ombyte i vardagen. Det är denna vetskap som gör att jag inte tar åt mig av resenärernas frustration. Det är snarare så att det stimulerar mig att beskåda detta spel. För det måste vara människor med väldigt dålig självkänsla som tror att det är helt OK att förnedra andra människor. Vilka patetiska liv de måste ha. Tycker synd om dem.

Nä nu är det dags att göra resten av familjen sällskap i drömvärlden. Kan behövas, för att få ut den influensa som jag känner finns i kroppen.

Avslutningsvis är jag glad att vi inte längre behöver koka vattnet i Vallentuna. Det är enbart Lindholmen och Kårsta som fortfarande ska koka sitt vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar