tisdag 25 januari 2011

F-skatt äntligen

Äntligen har F-skattsedel och registreringsbevis anlänt. Men jag måste säga att dem är bra bekväma eller lata på Skatteverket. Medvetet utelämnade jag telefonnummer i ansökan, för att jag vill inte bli uppringd av en massa telesäljare. Det är ju ifrån Skatteverket som SCB laddar ut alla uppgifter om företagare och företag, som sedan säljs till upplysningsföretag. Därför har många fått sina hemliga telefonnummer röjda, för att Skatteverket fått tillgång till numret i något ärende där man vill ha möjlighet att bli uppringd ifrån myndigheten.

I mitt fall hade Skatteverket bekvämt hämtat telefonnummer ifrån två av mina gamla företag som dessutom varit AB (Juridisk Person). Som inte är direktkopplade till mig som person. Men nu har dem skrivit in dessa två telefonnummer som det nya företagets nummer. Ur ett positivt synsätt så är det ju enbart telesäljare som köper telefonnumren. Så jag lär nog slippa dessa samtal. Däremot om jag vill synas på Eniro och hitta.se så är det skatteverkets upppgifter som först kommer att synas där. Så där blir det med all säkerhet inte någon annons.

Det glädjande för mig att ha fått Registreringsbevis och F-skattsedeln är att jag nu kan börja min verksamhet som Management Konsult inom Risk och Säkerhet. Visserligen har jag fått bedriva verksamheten redan ifrån ansökan, men inte fakturerat. Jag tyckte det var lika bra att vänta till allt var godkänt och klart.

Så nu ska jag börja marknadsföra mina tjänster till företagsledningar i medelstora och stora företag. De små företagen behöver visserligen tjänsterna, men har inte den omsättnings som förutsätts för att ha råd med dessa tjänster. Företagen bör ha minst 7 anställda och omsätta minst 7 miljoner.

Om ni vill hjälpa till, så får ni gärna sprida vidare att det nu finns en duktig konsult med stor erfarenhet ifrån säkerhets och riskområdet. Även av att leda företag. Tack på förhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar