onsdag 26 januari 2011

BCB Consulting

Igår startade och lade jag upp mitt företags nya hemsida. http://www.bcbconsulting.se/ där ska det beskrivas om tjänsterna som erbjuds. Jag håller på att jobba med just den sidan, ska få alla länkar att hama rätt. Det ska ju även se symetriskt ut.

Roligt att skapa hemsidor, då man verkligen måste tänka efter vad det är jag verkligen vill erbjuda målgruppen.

Själva verksamheten ska marknadsföras via hemsidan och olika nätverk. Jag kommer söka uppdrag som underkonsult hos de redan etablerade företagen i branschen. Det är ett bra sätt för att få mat på bordet medan verksamheten byggs upp. Självklart kommer jag inte att avsluta busskörandet, innan det finns stadigvarande inkomster. Någon försäkring måste jag ju ha. Men även busskörandet ger erfarenheter ifrån säkerhetsområdet. Hur man hanterar aggresiva resenärer, fyllskallar och andra som ska lära förarna sitt jobb. Visst finns det förare som inte borde sitta bakom ratten, både i bussarna och småbilarna.

Märkte vid mitt sista utskick i förra företaget då tjänsten Risk Management erbjöds, så blev öppnings frekvensen väldigt hög på det nyhetsbrevet. Så den här inriktningen verkar ligga rätt i både tid och rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar