tisdag 11 januari 2011

Företagande

Letar just nu efter ny sysselsättning. Hittade då ett franshisingkoncept jag ska pröva. Har tidigare prövat en sådant koncept som inte riktigt passade mig. Man måste vara noga då man ingår sådana här samarbetsavtal, så att det verkligen stämmer med en själv. Sina egna värderingar och om det dessutom passar ens egna egenskaper.
Jag var precis innan involverad i ett Inkassoföretag, men insåg att tiden för att komma igång där är väldigt lång. Man måste vara väldigt noga med vilka säljare som anställs, dem måste vara erfarna tjänstesäljare. Jag gjorde misstaget att anställa människor som inte var erfarna tjänstesäljare. Det är speciellt att sälja tjänster.
Nu tittar jag på ett koncept där varor ska säljas till både detaljhandel och kontor. Med en produkt som verkligen ligger i tiden, med miljö och hälo tänket. Det är en produkt som går att äta, så den ligger längst ned på Mazlows behovstrappa. Det gör att många kommer att köpa detta utan någon större bearbetning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar