fredag 4 februari 2011

Fredagsmys

Jag måste säga att det är härligt dem fredagar som det inte är arbete på schemat. Det vill säga bussarbete. För som ikväll, då kan familjen umgås tillsammans och mysa. Man kan slappna av i sin fåtölj eller sin ände av soffan och gå in i komaläge. Det är fullt acceptabelt ifrån hela familjen.

Jag har alltid haft problem med att hålla mig vaken på fredagar, det har varit en dålig festdag/kväll. För det har alltid varit mycket aktiviteter på mitt schema. Ett ordinarie arbete, ett eller två extra arbeten. Det börjar sätta sina spår idag. Kroppen skriker att den är TRÖTT, väldigt trött. Men den borde just idag inte vara trött. Kanske seg, men inte trött. Men jag har aldig förstått mig på naturens nycker, som omftast inte följer logiska mönster.

Jag var ute och gick med våran hund och upptäckte att Vallentuna är vältrafikerad uppe i luften. Planen står i kö, för att gå ned på Arlanda. Rätt mysigt att se lysena på planen uppradade efter varandra. Ser nästan ut som att dem står stilla.

Nej nu ska jag fortsätta umgås med famijen, den del som är vaken. Säkert blir det ytterligare en promenad med hunden.
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar